İyi Bir Kariyer İçin Online İtibar

Büyük şirketler ve markalar online itibarlarını yönetmeye önem veriyor. Internet siteleri, sosyal medya sayfaları, blogları, seo çalışmaları vb. aracılığıyla. Bizde dijital pazarlama müdürleri görev almaya başladı; dünyada işi sadece bloggerlarla iletişim kurmak olanlar, içerik sağlayıcılar, online itibar yöneticileri şirketlerde yerlerini aldılar.

Kurumsal kimliğin dijital mecralarda doğru yansıtılması o kadar önemli ki; çalışanlara da sık sık kurumun birer temsilcileri oldukları ve sosyal medyada yanlış bir izlenim bırakmamaları gerektiği hatırlatılıyor. Yine de zaman zaman inanılmaz gaflar milyon dolarlık reklam ve PR kampanyalarını atlayarak şirketin kültürünü gözler önüne serebiliyor. Müşterilerle dalga geçen videolar, "tüketiciler bizi anlayamıyor; bir de üstüne özür mü dileyeceğiz?'' konulu açıklamalar, twitter'da küfreden Genel Müdürler kriz başlatabilir nitelikte. Günümüzde iletişimin Internet sayesinde ulaştığı hız ve erişim gücünü kimse inkar etmese de, bu işin kolay kolay yönetilemediği de ortada.

Peki siz? Siz online itibarınızı yönetiyor musunuz? Bir forumda hakkınızda yazılan bir yorum Internet'te ömür boyu kalabilir. Bir zamanlar sizi gülümseten çılgın fotoğraflar çok istediğiniz bir işi kaybetmenize neden olabilir. Özetle günümüzde sadece kurumlar, markalar ya da ünlü kişiler değil, iyi bir kariyer yapmak isteyen herkes dijital mecralarda nasıl yer aldığını sadece takip etmekle kalmamalı, online itibarını yönetmeli de.

Neler yapabilirsiniz?

- İşe arama motorlarında isminizi arayarak başlayabilirsiniz.

Sadece google değil, aramayı geniş bir platformda gerçekleştirmek gerekir. Ancak bu işe bütçe ayırmadığınız, spesifik araçlar kullanmadığınız göz önünde bulundurulursa önde gelen platformlarla ilerleyebilirsiniz.

- Eğer hakkınızdaki negatif haberler pozitiflerden daha fazlaysa veya Internet'te bir karalama kampanyasının kurbanıysanız; profesyonel bir hizmete ihtiyacınız olabilir.Tek tek hepsinin kaldırılması için webmasterlarla görüşülmesi gerekebilir. Sosyal ağlarda veya youtube, flickr, picasa vb video ve fotoğraf paylaşımlarının olduğu ortamlarda suistimalleri rapor ederek, içerikleri kaldırtabilirsiniz. Aramalarda ilk sıralarda çıkan ancak sizi yansıtmasını istemediğiniz yorumların, fotoğrafların silinmesi önemli.

- Sosyal mecrada nasıl bir izlenim oluşturmuşsunuz? Tarafsız bir gözle kendinizi değerlendirin.

Neler paylaşıyorsunuz?

Kullandığınız dil? Kurumsal olmasını kimse beklemiyor, ancak küfür ya da imla hatalarıyla dolu olmamalı.

Facebook'ta farkına varmadan verdiğiniz bir izin sonucu, sizin isminizden sürekli reklamlar mı gönderiliyor?

Twitter'daki özel paylaşımlarınız; linkedin'de iş çevrenize de ulaşıyor mu?

Sürekli Foursquere uygulamasını kullanarak; gittiğiniz her yerin sosyal ağlarda yayınlanmasıyla takipçilerinizi bıktırıyor musunuz?

Unuttuğunuz hesaplarınız var mı? Örneğin twitter'da 10 takipçiyle kalmış olabilir misiniz?

Dijital ortamda hiç mi yoksunuz? Uzmanlık alanınızla ilgili aramalarda çıkmıyor; iletişim bilgilerinize ulaşılamıyor mu?

Mevcut durumunuzu net olarak belirledikten sonra hedefleriniz üzerinde düşünmeden ilerlememenizi önerebilirim. Belki bu konuda daha önce düşündünüz, çok büyük bir hayaliniz var ve neler yapmanız gerektiğini biliyorsunuz. Ancak eğer net değilseniz; odaklanmanız, hedeflerinizi belirlemeniz ve bundan sonraki adımlarınızı sizi o hedefe ulaştıracak şekilde atmanız gerekiyor.

- Kariyer hedefiniz nedir?

Bu hedefe ulaşmak icin hayatınızdan neleri çıkarmalı, hangi becerileri kazanmalısınız?

Hedefinize ulaşmış rol modelleri kimler? Onlar dijital ortamda nasıl yer alıyor? (Benchmarking)

Dijital ortamda nasıl algılanmak istiyorsunuz?

Gerçeğinden çok farklı olmanızı önermem. Iletişimin başarısı gerçekleri çarpıtmasında değil, hedefe kendini en doğru şekilde ifade ederek ulaştırmasında yatar.

- Bunları belirledikten sonra eylem planınızı oluşturabilirsiniz. Hedefinize ulaşmak için dijital ortamda neler yapmalısınız?

Örneğin tüm profil fotoğraflarınızı yeni çektirdiğiniz, sizi harika gösteren fotoğraflarla değiştirebilirsiniz.

Eğer yoksa kariyer bağlantıları için Linkedin'de bir sayfa oluşturabilirsiniz.Networking açısından da önemli.

Mesleğinizle ilgili önde gelen ağlara kayıt olabilir; bilgi ve görüşlerinizi paylaşabilirsiniz. Ancak paylaşımlarınızın değer yaratmasına dikkat edin.

E-mailinizin olduğu gmail, yahoo, hotmail vb. ile kariyer sitelerindeki profillerinizi güncelleyin.

Blogunuz varsa görünümünü ve içeriğini gözden geçirebilirsiniz. Sadece mesleğinizle ilgili değil, hobilerinizle de Internet'te yer almanızda bir sakınca yok bana göre. Artık günümüzde yöneticilerin de meslekleri dışında ilgi alanlarının olması artı bir değer olarak görülüyor. Tabi hobinizle ilgili tüm forumlara giriyor, zamanınızı tamamen buna harcıyorsanız işverenleri şüphelendirebilirsiniz.

Kullanmayacak olsanız bile kendi isminizin Internet adresini satın alabilirsiniz. Böylece bu adresten yayın yetkisi sadece sizde olabilir.

Hakkınızda yanlış izlenim veren herşeyi kaldırmanızı hatırlatmama gerek var mı?

Laubali değil ancak yakın ve samimi olabilirsiniz. Sizi başarılı göstereceği için Internet'teki paylaşımınızın sadece ödül aldığınız fotoğraflar ya da mesleki makalelerle sınırlı kalması güvenli ancak ıssız bir yol olabilir. Takipçi sayısının en az olduğu sitelere bakın.

Ulaşılabilir olup, en azından mail adresinizi paylaşabilirsiniz. Size gelen mailleri cevapsız bırakmamanız kaydıyla.

Ara ara isminizi aramayı, hakkınızda yayınlananları takip etmeyi unutmayın.

Bu konuyla ilgili bir sunum yapmıştım; paylaşmak istedim. Faydalı olmasını umarım.

Arzu Pınar Demirel

Linkler:




İyi Bir Kariyer İçin Online İtibar İyi Bir Kariyer İçin Online İtibar Reviewed by Arzu Pınar on Aralık 26, 2011 Rating: 5

3 yorum

Vladimir dedi ki...

Çok önemli ve bir çok kişinin farkına varmakta geç kaldığı bir konu. Paylaşım için teşekkürler..

Bu arada birazdan bir ödülünüz olacak :)

Headline dedi ki...

merakla bekliyorum :)

Anindayorum.com (Abraham) dedi ki...

hayırlı olsun