Maybe Mcqueen

Bugün Pazar, Spartacus günü.Artık yeni oyuncusuyla devam etse de, aklıma her seferinde Andy Whitfield gelmiyor değil. İlk sezon Spartacus'u canlandırmıştı. Kariyerinde tam parlamış ve dünyanın en seksi aktörlerinden gösterilir olmuştu ki, kansere yakalandı. Arkada iki küçük çocuğu, eşi ve hayranlarını bırakarak; 39 yaşında öldü. Spartacus dizisinde o güçlü gladyatör ve özgürlük savaşçısını canlandırırken, kanserin içini kemirmesi, zayıflaması, güçten düşmesi ve bedeninin iflasını hep çok trajik buldum. Bana tam da ''kadere bak'' dedirtiyordu. Gerçi kader, yaşam ya da olan bitene ne yol açıyorsa; genler mi, şans mı her neyse suçlamamak gerek.Yine de hayata bu dinginlikle yaklaşmak kolay olmuyor.Ciddi hayat tecrübeleriyle kazanılıyor. Whitfield'ın çekiciliğinin ardında da güzel vücudundan ziyade, dışarıdan da sezilen  içsel güzelliği ve bu olgunluğu yatıyordu bana göre. ''Şimdi Burada Ol'' anlamına gelen bir belgesel çekiliyor hakkında.''Be Here Now'' la ilgili kısa bir film aşağıda.



Andy Whitfied'in çocuklarına sarıldığı sahnede benim içim eridi, ya eşi nasıl baş etti? Tesadüfen buldum blogunu. Vashti, Avustralyalıymış, yaşam koçuymuş. Blogu Maybe Mcqueen,  And Whitfield'e adanmış, sanal sunak gibi de değildi üstelik. Ayakta kalmış, toparlamış, güçlü bir kadının enerjisini yansıtıyordu. Vashti Whitfield ''sadece tek yaşam'' diyor blogunda ve herkesi bu yaşamı doya doya yaşamaya, onu onurlandırmaya çağırıyor. Çok çekingen bir mühendis olan eşine, bir dünya yıldızı olma yolundaki desteğini, yasla nasıl baş ettiğini ve hayatına devam ediş sürecini anlatıyor.



Yaşam bu. Güzelliklerle dolu olduğu kadar; acılarla, kayıplarla da yüzleştiriyor bizi. Hepimize farklı sürprizleri var. Her birimizin verdiği tepkilerin de, dönüştüğümüz kişilerin de birbirlerinden farklı oldukları gibi. Kimisinin içindeki nefreti büyütürken yaşanmışlıklar; kimisini de daha anlayışlı ve güzel kılıyor. Seçim bizim elimizde mi, yoksa kaderin mi, yaşamın mı, bilmiyorum. Vashti'den hoşlandığımı söyleyebilirim sadece. Paylaşarak, yardım ederek yasıyla baş etmeyi seçmiş.Bu kadar yakışıklı bir adamın eşinin nasıl olacağını merak etmiştim. Afet mi, dizideki kadınlar gibi mi, nasıl? Gördüm ki, harika biriymiş.
Maybe Mcqueen Maybe Mcqueen Reviewed by Arzu Pınar on Nisan 07, 2013 Rating: 5

Hiç yorum yok