Anneler Gününüz Kutlu Olsun

Photo Series of a Young Girl Dressed Up as Great Women Throughout History realwomen5Bir ay öncesinden, Anneler Günü ile ilgili bültenler yağmaya başladı. Birbirine benzer promosyonlar, güne uygun hediye seçenekleri, anneninizi unutmayın notları...Aralarında farklı olup, değer taşıyanlar varsa, PR'cı arkadaşlar kusuruma bakmasın, ben çoğunu başlıklara bakıp, sildim.Benim gibi annesini kaybetmiş kaç insana daha bu bombardıman yapılıyordu ve onlar neler hissediyorlardı diye düşünmedim de değil.

Sonunda o yüce gün geldi, Mayıs ayının ikinci pazarı. Ancak bu sefer de Babalar Günü bültenleri başladı. Blogger olduğum için anlaşılan firmaların listelerine girmişim. Bülten göndermelerini seviyorum; davetlerden, yeniliklerden önce haberiniz oluyor. Yayınlıyor muyum? Etkilenmem lazım. Yeni bir şey olması, bağ kurması, içinde benden bir şeyler barındırması. Anneler Günü bültenlerinde neler yazıyordu? Pırlanta al, onu al, bunu al, geziye çıkar; sevgini bir güne sığdır, bak senin için çok emek harcadı. Kolay mı anne olmak?

Twitter ve facebook'a ''hiçbir günün kutlanmadığı, kapitalizme alet olmadığı bir dünya diliyorum'' diye yazacaktım ki, kendisi de anne olan (Hatta hayatımda gördüğüm en güzel kızlardan birisinin annesi. Kızı melez, çikolotalardan daha tatlı.) bir arkadaşımın paylaşımını gördüm. Fotoğrafçı Jamie Moore, kızı Emma'nın beşinci yaş doğum gününde, fotoğraf çekimi için Disney prenseslerinin birinin kıyafetini giydirmek istememiş. Tarihten önemli beş kadın seçmiş.''Kızlara Barbie bebeklerin, Disney karakterlerinin değil, gerçek kadınların neler yapabileceğini gösterelim'' demiş. Kendi hayallerini yansıtan tek bir kişi yerine, farklı alanlardan seçenekler sunması özellikle hoşuma gitti Jamie Moore'un. Fotoğrafların yüksek çözünürlükleri ve altlarında yazan alıntıları görmek istiyorsanız Not Just A Girl
web sitesine bakabilirsiniz.

Photo Series of a Young Girl Dressed Up as Great Women Throughout History realwomen2Photo Series of a Young Girl Dressed Up as Great Women Throughout History realwomen1

Photo Series of a Young Girl Dressed Up as Great Women Throughout History realwomen4Photo Series of a Young Girl Dressed Up as Great Women Throughout History realwomen3Photo Series of a Young Girl Dressed Up as Great Women Throughout History realwomen6

İşte buydu, Anneler Günü'nde yayınlamak istediğim çalışma. Güne küsmek, PR'ın sonu mu geldi diye kara kara düşünmek yerine... Değer taşıyan, mesaj veren ve kadınları güçlendiren bir proje. Anneler Günü'ne özel değil, ancak ben bugün gördüm ve bana kendi annemi hatırlattı. Hayatta hep kendi ayaklarımın üzerinde durma, güçlü ve çalışan bir kadın olma yönünde beni yönlendiren annemi. Zorlandığım, tökezlediğim yeniden doğrulmaya çalıştığım günler olmadı değil. Hatta beyaz atlı prensi beklediğim, yanlış yol mu seçtim diye düşündüğüm, evimde rahat rahat oturduğum.... Sonuçta akıntıya karşı yüzüyordum, kendim olmanın mücadelesini veriyordum ve bu da çok zordu. Toplumun kolaylıkla kabullenebildiği, yüksek mevkilerin önünüze serildiği bir yol değildi. Erkekler dünyasıydı ve kadınların pek çoğu da bunu destekliyordu.Özetle sıkı zorlandım. Ancak kendinizi gerçekleştirmeniz için size pek çok kişi emek harcıyor. Başta anneniz, aileniz. Biliyor musunuz, dün ilkokul öğretmenim aradı, beni merak ediyormuş. Ara ara ziyaretine gidiyoruz, bağımızı kaybetmedik. Çeşitli rol modelleriniz oluyor hayatta. Kimi öğretmenleri gibi olmak istiyor, kimisi pilot, kimisi doktor. Bazılarımızın seçimi de anne olmaktan yana. Hayatlarındaki en önemli şey çocukları ve aileleri oluyor. O yüzden sabahki fikrimden vazgeçtim. Anneler Günü'nü kutlamaya devam edelim. Mayıs ayında, güzel bir Anneler Günümüz olsun. Ben annemi düşleyeyim, minnettarlığımın ona dualarımla ulaşmasını dileyeyim; arkadaşlarıma minik hediyeler alsın çocukları.

Güzel, kutlu bir gün olsun.
Anneler Gününüz Kutlu Olsun Anneler Gününüz Kutlu Olsun Reviewed by Arzu Pınar on Mayıs 11, 2013 Rating: 5

Hiç yorum yok