Arzu Pınar Demirel

arzudemirel@headlinebpr.com

IBM'in ''Smart'' Kampanyası

Leave a Comment

Bazıları reklamdan nefret eder, kapitalizmin sembolü olarak görür, tüketicilerin  ihtiyaçlarının ötesinde harcamalarına sebep olduğunu düşünür. Oysa aynı reklamlar, kuruluşların devamını sağlar, çalışanlarının para kazanmalarını ve bizlerin de yeniliklerden haberdar olmamızı.

Ayrıca reklamlar artık  kitle iletişim araçlarıyla da  sınırlı kalmayıp, her yerde karşımıza çıkıyor, deneyimlerimizin bir parçası oluyorlar. Burada çok ince bir çizgi var. Bazıları son derece rahatsızlık verici, üstünüze atlıyor, sizi taciz ediyor, hep daha fazlasını istiyor gibi. Bazıları ise düşünceli, yaratıcı, İngilizce tabiriyle ''smart''. IBM'in ''Smart Cities'' kampanyası gibi. Duvara yapıştırılabilecek, düz bir reklam biraz kıvrılarak, insanları yağmurdan koruyor, ya da başka faydalar sunuyor. Aradaki fark yaratılan değerde, bunun ötesinde anlayışta saklı. Müşterilerini taciz edenler ve onları düşünüp, hayatlarını kolaylaştıranlar arasındaki büyük anlayış farkı. Hepsi ürün veya hizmet satıyor, reklam ve halkla ilişkiler yapıyor. Ancak  sadece aralarından  bir kaçı gerçekten ilişki kurabiliyor.

IBM & Ogilvy France Create Ads With A New Purpose in its latest "People For Smarter Cities" from Ogilvy Paris on Vimeo.
Next PostSonraki Kayıt Previous PostÖnceki Kayıt Ana Sayfa

0 yorum: