Kırmızı Hapı İsteyen?

Dijital pazarlama organizasyonu İPZ'de interaktif olan dikkat çekti.  

Bu yıl sekizincisi düzenlenen ve zengin bir programı olan  İnteraktif Pazarlama Zirvesi'nde dijitale önem veren markalar uygulamalarını paylaştı. Zirvenin bu yılki teması, hayatımı simgeler bir şekilde ''dönüşüm ve uyum''du. Hem dünyadaki mobil ve dijital trendleri öğrenme fırsatımız oldu, hem de Türkler'in facebook kullanımları ve spor tutkusuyla ekonomide önüne geçemediğimiz ülkeleri sollayabildiğimizi.

Zirvede de katılımcıları spordan yakalayan markalar, kendi başarılarını anlatan ve yıl sonu performans sunumu izlenimi verenlere göre daha fazla ilgi çekti. Türk Telekom'un Hollanda milli takım oyuncuları Kurt ve Sneijder'i davet etmesi büyük ilgi gördü.Katılımcılardan bir kişi İspanya'daki Real Madrid- Galatasaray maçını izleme şansını kazandı. İnteraktifliği sadece dijitalle sınırlamamak açısından güzel bir örnek oldu.


Zirveden kısa kısa notlar:

- ''Cyborg Tüketici Çağı'nda Pazarlama'' konulu sunum yapan David Berkowitz'in Google Glass takılı gözünden IPZ böyle görülüyor. Google Glass gördüğümüz herşeyin fotoğrafını çekmesini, video olarak kayda almasını, üstelik Internet'e de aktarılmasını sağlayabiliyor.

(Harika da, ben bu yaz facebook'ta paylaşılan tatil fotoğraflarından çok bunalmıştım. Hızla ''ben ben ben ve fotoğraflarım'' dünyasına doğru yol alıyoruz.)

Yan etkilerinden tam emin olamadığım giyilebilir teknolojilerden bahsetti Berkowitz.

(Herhalde yakında giysileri de aşarak, direk tenimize monte edecekleri cihazlarla, herşey dokunmatik ve birbirine bağlı olacak.Zaman zaman Matrix'in doğru olduğunu düşünürüm, ilerleyen teknoloji ''sen sanal bir görüntüsün yavrucuğum'' diyen birini de karşıma çıkaracak gibi.)

Sunumunun linki için tıklayabilirsiniz.

- Günde 150 kere cep telefonuna bakıyoruz.

- Internet site trafiklerinin %30'u mobil cihazlardan geliyor.

- ABD'de evliliklerin 3'te 1'i Internet'te tanışılarak gerçekleşiyor.

(Bu veri bekar olarak dikkatimi çekse de, bizde 2013'te aynı sonucu vermeyeceğini düşünüyorum. ABD'de sadece yüksek lisans ve PHD yapanların üye olabilecekleri siteler var. 400 soruluk testleri cevaplayarak katılabilecekleriniz de. Böylece gönlünüze hiç şans tanımayarak, olmadık birine aşık olmanızın, acı çekmenizin önüne geçip, size uygun birini mi karşınıza çıkarıyorlar acaba? Amerika'da kaldığımda ev sahibim bu siteleri önermişti, ancak hayat, özellikle de yeniden öğrenci olmak o kadar keyifli ve ''interaktif''ti ki, hiç denemedim.)

- Yeni nesil hergün 1.5 trilyon yeni içerik giriyor.

- Zirveden bunun gibi çeşitli veriler için Tolga Şişmanoğlu'nun bloguna bakabilirsiniz.

- IBM'den Akın Arıkan pazarlamada tüm kanalları kullanmaya dikkat çekti. IBM'in liderlik ve pazarlama araştırmaları her seferinde önemli bilgiler içerir. Pazarlamacılar arasında yaptıkları araştırma için şu linki önerdi.

- Tanı Genel Müdürü'nün ''dijital teknolojiler sayesinde işsiz olan başparmak, iş sahibi oldu'' örneği kadar, müzikle ilgili paylaştığı, Itune vb sayesinde CD satışlarındaki düşüş, Sting vb bilgiler de ilgi çekciydi.

Not: Seste sorun olsa da, Zirve'de Kurt ve Sneijder'i merak edenler icin bir video:

Kırmızı Hapı İsteyen? Kırmızı Hapı İsteyen? Reviewed by Arzu Pınar on Eylül 13, 2013 Rating: 5

Hiç yorum yok