Girişimcilere ve iş arayanlara...


İş arayanlar da, yatırımcılara girişimlerini anlatmaya çalışanlar da red edilmeyle baş etmeyi öğrenmeli. Starbucks'ın kurucusu Howard Schultz'un yazdığı bir kitapta okuduğumu hiç unutmuyorum. Bir yıl içinde 300'e yakın yatırımcıyla görüşmüş, 50'si dışında neredeyse sille tokat kovulmuş. Sonuç ortada.Kendisine güvenenlerle birlikte dünya çapında bir imparatorluk kurdu.250 küsur kere red edilmek moralini bozsaydı, Starbucks olmayacaktı.

Yine de tam kendimi anlatmak, başkalarını ikna etmek için fazla mı zaman harcıyorum diye düşünürken bu video karşıma çıktı.Şu anda dünyayı değiştiren insanlar var, birileri merhum Steve Jobs gibilerinin boşalttığı yerleri dolduracak ve hayatımıza önemli icatlar, güzel hizmetler katacaklar. Kendini anlatmaya çalışmak yerine; emeği, yaratıcılığı değer katacak şeylere yöneltmek lazım diye düşünüyordum. Ancak hedefine yalnız ulaşamıyor insan. Ondan dolayı kendini iyi anlatabilmeli, düşlerini paylaşabilmeli ve kendisiyle aynı frekanstaki insanlarla bir araya gelebilmeli.Bunun için de zaman ve emek harcamak zorunda. Varsın bir kaç yüz insan size surat assın, bu arada değil mi?

Steve Jobs ''güvenli iş arayanların, memur gibi düşünenlerin IBM'de mutlu olacağını, korsanların yerininse Apple olduğunu'' söylemiş. IBM imajının Steve Jobs tarafından bu şekilde yönlendirilmesine memnun olmuş mudur, tepki vermiş midir bilmiyorum, ancak bir korsanın ejderlerin karşısına çıkmasını bu video iyi ele almış. Eski olsa da beni güldürdü.
Girişimcilere ve iş arayanlara... Girişimcilere ve iş arayanlara... Reviewed by Arzu Pınar on Mart 28, 2012 Rating: 5

Hiç yorum yok