İŞ GÖRÜŞMELERİNDE GÖRÜNÜŞE BAKIYORLAR MI?


- ''Hocam, bir şey sorabilir miyim?''

- ''Tabi.''

- ''Siz öyle büyük şirketlere eğitim verdiğinize göre bilirsiniz. İş görüşmelerinde görünüşe bakıyorlar mı?

Nasıl ''hayır'' diyebilirdim ki? Evet, bakıyorlardı.

- ''Peki ben ne yapacağım?''

Karşımda kendine güveninin zayıf olduğu, omuzlarının çökük duruşundan, gözlerini kaçırmasından belli olan bir kadın vardı. Benim de özgüven timsali olduğum söylenemez. Ancak belli ki beni danışılabilecek, hatta otorite konumunda birisi olarak görmüştü ve sorusunda samimiydi. Kısa sohbetimizden inançlı birisi olduğunu anlamıştım ve ona hitap edebileceğini düşündüğüm şekilde cevap verdim.

- ''Nasıl olursan ol, eleştirecek bir şey bulurlar. Bana da şişman diyorlar. Ama bunların hiç önemi yok. Allah seni böyle yaratmış değil mi? Böyle olmanı, görünmeni istemiş. O mu daha iyi bilir, insanlar mı? Şimdi, her sabah aynanın karşısına geçiyorsun ve gözlerinin içine bakarak, kendi kendine harika olduğunu söylüyorsun. Sana ne derlerse desinler, hiçbirini dinlemiyorsun. Artık hiçbirini duymuyorsun. Sen,  güzel olduğuna inanmaya başladığın anda; bu sefer duruşun değişecek. Kendine daha çok bakmaya, temiz ve özenli giyinmeye başlayacaksın. Baktıkları da, aslında bu. Duruşun, halin, özgüvenin...''

Gözlerinin parlamasından bana inandığını anladım :)

İŞ GÖRÜŞMELERİNDE GÖRÜNÜŞE BAKIYORLAR MI? İŞ GÖRÜŞMELERİNDE GÖRÜNÜŞE BAKIYORLAR MI? Reviewed by Arzu Pınar on Ağustos 26, 2017 Rating: 5

Hiç yorum yok