Aykırı Bi Tip


Dün akşam, Nazım Hikmet Kültür Merkezi'nin 1o. yıl kutlaması adına, Aykırı Kumpanya'nın Kadıköy'deki gösterisine gittim. Geçen yıl, Sibel Alaş'ın şarkıları seslendirdiği gösterisini de izlemiştim Enver Aysever'in. Gönüllü destek vermiş Aysever. Alaş yoktu bu sefer. Ancak Kız Kafası ve diğer müzisyenler de, özellikle de söyledikleri Ünzile, Memleketim gibi anlamlı şarkılarla sahneyi doldurdular.
Aysever hem çekici, zayıflamış da biraz, esprili, bateri çalıyor, fazla rastlanmayan üretken bir solculuğu var. Hatta ondan 10 tane olsa, CHP kurtulur mu diye kurguladım akşam kafamda biraz. Oysa Ekşi Sözlük'e bakarsak, sevmiyeninin de çok olduğunu görüyoruz. Kendini öven ve başaran herkesi eleştirecek gibiler, Aysever için de yazmadıklarını bırakmamışlar.

Ben yine de sahnedeki duruşunu seviyorum. Tiyatroyla edebiyatı, hicivle siyaseti iyi bir araya getiriyor. CNN'de  programının kaldırılmasından iyi malzeme çıkardı dün akşam. Sabahattin Ali, Aziz Nesin, Rıfat Ilgaz, Nazım Hikmet'e değindiği anlar duygulandırdı. Siyasi esprileri güldürdü. 



Eve dönerken kendi kendime geyik yapıyordum. İlk kitabımın adı ''O gözlüklüye yazıldı'' olsun, paralel evrende geçsin, EA bekar, tombulca, ben zayıfım hehe derken, Suadiye sokaklarında kirpi gördüm. Hayvanlarla dikkat çekici karşılaşmaların da anlamı vardır (inanmak isterseniz). Açtım baktım kitaba, gizli zeka yazıyor. Çok keskin gözlem gücü ve zekaya sahip olup, dışarıya göstermemek, gizli tutmak, bastırmak anlamındaymış. Kirpinin korunmasından geliyor herhalde. Sorumluluk verir, zeka ve üretecekleri paylaşılmalı yazıyor. Fertility de simgelermiş. Paralele bi de çocuk eklemeli 
Kirpiyle maceramı kısa kesip, Sabahattin Ali'nin kızı Filiz Ali'nin blogundaki yazıları okudum daha sonra. Bu ülke neden vatanını en çok sevenlere, aydın olanlara çektirir, hapse atar, katleder, ailelerini yetim bırakır ki?
Saf bir soru oldu biliyorum.

Aykırı Bi Tip Aykırı Bi Tip Reviewed by Arzu Pınar on Ekim 10, 2014 Rating: 5

Hiç yorum yok